Panikångest

Jag var ju hos läkare igår. Han kunde inte hitta några fel på mig. Det var skönt att höra att jag är friskt fysiskt. Men det känns inte så. Jag trodde bara att jag känt så här en gång tidigare: 2014 när jag hade andningssvårigheter och blev kvarhållen på vårdcentralen i två timmar. Jag hade inte kunnat andas ordentligt i två veckor den gången. Det hade resulterat i att jag hade alldeles för låg syrehalt i blodet. Jag fick någon sorts akutbehandling där jag fick sitta vid någon sorts syremaskin i en timme. Men den läkare jag hade då tänkte inte låta mig lämna vårdcentralen förrän jag visade förbättring.
Men så kom jag på igår när jag satt hemma i soffan och sticka att jag har ju faktiskt känt så här förut. De gånger jag haft panikångest. Men varje gång jag återhämtat mig från panikångest verkar det som jag valt att förtränga det. Min lillasyster som vet hur de tär att ha panikångest påstod att hon kunde förstå ifall jag väljer att förtränga det. För panikångest är verkligen inte något trevligt att gå igenom. Så jag är helt stressad utan att veta om det. Så nu har kroppen valt att säga ifrån. När jag grävde lite i mina minnen så har det varit likadant tidigare. Jag har inte förstått att jag varit stressad förrän jag fått panikångest.
Jag märkte av igår att sitta i soffa och sticka och se på tv gjorde att jag faktiskt mådde bättre. Så får bli att sitta med stickning när jag kommer hem idag.

Cheerio

Kommentera

