”Nu lagar vi julen”…

De senaste veckorna har jag lyssnat till Mix Megapol medan jag jobbat. Det underlättar arbetet en aning. Sen sitter jag ju ensam här så jag stör inte direkt någon när jag lyssnar på radio. Under hela december spelar de, som säkert många redan vet, bara julmusik. Men vissa låtar vill man helt enkelt inte höra. fast så är det annars också när man lyssnar på radio. Det finns alltid vissa låtar man inte vill höra för man fått nog av dem. En jullåt som jag tröttna på första gången jag hörde den var ”Nu lagar vi julen” med Edward Blom. Jag har ingeting som helst emot den människan men jag avskyr hans egna jullåt. Med risk för att låta ond men jag känner för att strypa honom varje gång hans jävla tortyrvisa spelas. Det finns säkert de som älskar den men jag hör ju garanterat inte till den kategorin.

Favoriten bland de jullåtar de spelar är troligen ”Merry Christmas Everyone” med Shakin’ Stevens. Älskar den oändligt mycket. Helt jävla underbar låt! Sen har alla klassiker med Frank Sinatra, Dean Martin, Nat King Cole, Jim Reeves m.m. som spelas. De äldre inspelade jullåtarna är de som ger den bästa mysiga julkänslan enligt mig. Är ju lite smått förälskad i ”When You Wish Upon a Star” med Cliff Edwards. Den är ju helt fantastiskt vacker.
Nog snackat om julmusik. 😛

Cheerio

3 thoughts on “”Nu lagar vi julen”…

Kommentera

