Ny rondellbock

Fick se igår när jag var på väg upp till kommunhuset för lunch att de ställt upp en ny granrisbock i Daliarondellen. Trodde ärligt talat att de inte skulle ställa dit en ny, men det gjorde de tydligen. Då får vi väl se om den får stå kvar och i så fall hur länge. Det är inte säkert att det händer något denna gången. Förhoppningsvis. Jag tycker att brinnande bockar inte bör höra till traditionen. Inte här. Inte i Gävle. Inte någonstans.

Vi hade APT-möte på kommunhuset igår. Eftersom det för november var redan för två veckor sen hade vi ett lite lättare APT denna gång. Nästa gång blir i januari. Första timmen av mötet bestod av möte… andra timmen bestod av julfika och julklappslek. Jag avstod från julklappsleken. Jag satt bredvid som åskådare och njöt av showen. 😉
Det fanns en hel del fina julklappar. Eftersom jag inte var med fick jag ingen vilket jag kan leva med utan problem. Girighet är ett personlighetsdrag jag försöker undvika. Det förstör för så många här i världen varje dag.
Det har jag märkt nu i och med att en släkting dog för några månader sen. Snubben är värd några miljoner plus att testamentet visa sig vara ogiltigt. Släktingarna är såklart ute efter pengarna först och främst och det blev såklart bråk över testamentet. Så ska de försöka dra in en annan i skiten. Har flera gånger fått förklara att de ska hålla mig utanför. Jag skiter i gubbens miljoner. Däremot tycker jag inte om att den ena sidan av släkten försöker få igenom ett ogiltigt testament. Jag bryr mig mer om rättvisan. Men vi får se hur detta slutar. Jag försöker hålla mig utanför detta bråket så gott jag kan. Har egna problem att handskas med för tillfället. Som mina depressioner till exempel.

Nog snackat om det. Det är tydligen Lucia idag. Fick ett mejl om Luciafirande på biblioteket klockan 10. Får se om jag går. Eller rättare sagt kommer ihåg att gå. Har fullt upp med arbetet som tillkom när vi fick en förfrågan från Uppsala Universitet i slutet av förra veckan. Uppgiften består av att skanna handlingar från 70- och 90-talet. Det är inte lite arbete de ger en. Jag hade liksom inte arbete upp till hakan innan. Men detta har företräde så bara att bita ihop och köra på. Det hade gått lite snabbare om skannern inte får för sig vissa dagar att den inte vill vara med. Igår gick det bra men i fredags tog det mig en hel dag att skanna ett litet häfte med handlingar. En hel jävla dag! Jag var rätt grinig när jag sluta jobbet.

Men förhoppningsvis, om skannern väljer att sammarbeta varje dag, får jag skannat det mesta av handlingarna denna veckan. Som tur är har jag ju annat arbete vid sidan om ifall skannern skulle bli bråkig igen.

Cheerio

Kommentera

