Extrem trötthet…

Fick inflammation i båda händerna i helgen vilket har lett till att jag varit extremt trött de senaste dagarna. Jag får inflammation i händerna då och då på grund av ledgångsreumatism som jag haft i flera år. Men det brukar vara i en hand åt gången. Det är väldigt sällan det sker i båda samtidigt. Så nu är en av de få gånger det är båda samtidigt, vilket fört med sig problem med extrem trötthet och nada aptit. Trist men så är det. värker det mycket i händerna. Inflammationen är värst i fingrarna vilket ger mig stora problem i jobbet. Tappar kraften i fingrarna hela tiden vilket leder till att jag inte kan greppa saker ordentligt och tappar saker. Somna direkt efter jag kom hem efter jobbet i måndags. Igår lyckades jag hålla mig vaken i ca en halvtimme efter hemkomst innan jag somna. Har stått och halvsovit vid skannern hela förmiddagen. Halvsovit var kanske att överdriva men fan inte långt ifrån. Har ju fått min arbete gjort utan problem. Det hade troligen inte gått om jag stått och halvsovit. Men jag har varit lite frånvarande. Jag jobbar ensam i arkivet fram till torsdag denna veckan så min mentala frånvaro stör ingen för tillfället.

Jag har lunch nu så ska försöka få i mig lite gröt och något att dricka. Sen hoppas jag på att det ska göra något åt min trötthet. Lite mer energi behövs känner jag.
Jag tänker försöka hålla mig vaken efter hemkomst idag. Notera att jag tänker försöka. Kan inte lova att jag lyckas. Jag har en plan inför hemkomsten från jobbet idag… Jag tänker rota fram någon säsong av Hawaii Five-0 ur filmhyllan och fortsätta sticka på min väpnarluva. Spela roll vilken säsong det är bara jag har något i bakgrunden till min stickning. Får se om det fungerar. Jag kommer med en uppdatering av projektet imorgon.

Cheerio

Kommentera

