Opera ”Maria and Draco”

Min bror ringde mig i torsdags när jag var uppe på kommunhuset på lunch. Jag hade satt mobilen på tyst läge plus lämnat den på Nannas kontor, så varken hörde eller såg när det ringde. Såg det strax innan jag skulle gå tillbaks ner till arkivet. Ringde upp men han svara inte. Ringde honom igen efter jag slutat för dagen i tron att han slutat jobbet som vanligt. Så visa det sig att han inte jobba. Vi skrev lite via sms och man tycker ju att han kunde kläckt ur sig det då. Iallafall så ringde jag honom igen efter jobbet. Han fråga vad jag gjorde på julafton. Han berätta att de kommer ha så mycket att göra på juldagen att det blir svårt att hinna med och komma att hämta mig i Bengtsfors, så han undra om det gick bra om han kom och hämta mig på julaftonskvällen så får jag sova över i Säffle. Inte mig emot men jag berätta att jag ska spendera julaftonskvällen hos Jessica och Andreas ute i Norebyn. Men vi skulle prata mer om det då för han ska ju vara med Nathalie hos svärföräldrarna på julaftonskvällen.

Christer satt och spela Final Fantasy XV när vi prata i telefon. Jag blev själv sugen på att spela så när jag kommit hem och vi lagt på satt jag igång och spela lite Final Fantasy IX. Det var ett tag sen jag spela nu. Igår blev det ännu mer tv-spel efter jobbet. Då blev det först lite Final Fantasy VII och efter det blev det Final Fantasy VI fram till typ klockan 2 på natten. Satt samtidigt i videosamtal med lillasyster via Skype. Vi passa på medan lilla Alicia låg och sov.

Jag vet att jag oftast spelar spel från Final Fantasy-franchisen men de är så jävla bra. Det är ju uppenbarligen mina favoriter. Speciellt VI, VII och IX. Men har planer på att försöka skaffa så många av dem som möjligt. Älskar musiken i de äldre Final Fantasy-spelen också, vilken komponerades av Nobuo Uematsu (som faktiskt hamna i Guinness Rekordbok förra året). En av mina favoritlåtar från Final Fantasy-spelen är operan ”Maria and Draco” från Final Fantasy VI. Den är fantastiskt vacker. Älskar den!

Det kommer bli mer Final Fantasy VI ikväll också. Med lite blandad musik från Spotify till också. Får se om det blir något mer Skypesamtal med lillasyster. Det var prat på det innan vi la på inatt.

Var ner och handla idag. Har planer på att göra grönkål- och valnötspaj inför veckans kommande luncher. Det var banne mig längesen jag gjorde det. Det är riktigt gött kan jag lova. Hade tänkt göra den inför jul som jag gjort tidigare. Den är väldigt populär. Men just nu får det bli till mig själv först och främst. 😉

Just det: Idag fyller en av mina favoriter bland skådespelare år. Den störtsköna personligheten Bill Pullman blir hela 63 år. Det kan man ju inte tro när man ser människan (nu valde ju jag dock ett lite äldre foto av honom). Tack för alla gånger du förgyllt min vardag grabben.

Cheerio

Kommentera

