Julen närmar sig…

Okej, jobbade halvdag idag vilket innebar att jag sluta klockan 12. Vilket var bra för då kunde jag handla de sista julklapparna innan den stora stormen. Det var redan mycket folk i butikerna vid den tiden. Jag visste att Jessica och Andreas tänkt åka in till Bengtsfors och handla under eftermiddagen. Så jag ringde och varna dem att det kommer vara mycket mer när de tänker handla. Jag träffa Andreas för ungefär en och en halv timme sen när han kom och hämta Jessicas post. Han berätta att han mer eller mindre fick slå sig fram i butikerna. Så det var mycket mer folk senare. Men nu är allt köpt. Packa in de sista julklapparna nyss. Det är inte lätt när man har en kattunge i hushållet. Gumball fann snöret till julklapparna väldigt intressant. Så det fick ju inte vara ifred för fem öre.

Gjorde mig en grönkål- och valnötspaj förra helgen som lunch till jobbet denna veckan. Hade tänkt göra en ikväll inför jul imorgon men skippar det. Jag orkar verkligen inte. Kommer steka mig ett gäng ”grisar” och falafel imorgon att ta med till Jessica och Andreas på julafton och sen resten när jag åker till Säffle. Man lär väl vara fet när julen är över. Eller ja, nu kan ju jag uppenbarligen inte bli fet, men jag kommer vara jävligt mätt. Som varje jul.

Andreas kommer och hämtar mig imorgon runt klockan 16 ungefär. Det låter som en bra tid. Då hinner jag förhoppningsvis se Kalle Ankas jul innan. Frågan är dock hur det blir med Karl-Bertil Jonssons jul som visas under kvällen. Den vill jag ju också se. Far är tomten till alla barnen och Kan du vissla Johanna kan jag klara mig utan. Jessica och jag har hittat två filmer som vi valt istället för dem som vår jultradition. Julspelet!, med Martin Freeman, och klassikern Medan du sov. Hade gärna lagt till Elf för den är ju helt underbar.

Såg Diggiloo igår på tv4. Missa det tyvärr förra året. Men i år kom jag ihåg det. Har sett det tidigare år. Kolla alltid Rhapsody in Rock varje år. Vad hände med det? Visas det längre? Finns den showen längre?  Måste kolla upp det.

Ska föra över foton från mobilen till datorn så man får lite mer plats. För risken finns ju att man ska ta en massa kort under julen. Iallafall jag. Aldrig fel med minnen på bild. Skulle det bli några bilder, några bra det vill säga, ska jag försöka komma ihåg att lägga upp dem här. Ska ta mig något att dricka och sen bara ta det lugnt resten av kvällen. Nu ljög jag en aning. Jag kommer börja packa lite inför Säffle. Christer, min bror, kommer och hämtar mig redan på julaftonskvällen så blir till att sova över i Säffle. Så kommer fylla en tygkasse med det viktigaste. Får lägga ner filmerna som jag ska ha med till lillasyster imorgon också. Blir svårt att se dem om man glömt dem hemma. Nä, får få det sista gjort innan jag lägger mig. Börjar bli rejält trött.

Cheerio

Kommentera

