Equilibrium

Äntligen frisk… tror jag. Dagen efter juldagen vakna jag med influensa. Så det blev inget jobb den veckan. Efter nyår hade jag fortfarande problem med täppt näsa och tjockt slem i halsen. Jag trodde att jag var på bättringsvägen. Förra veckan vakna jag under natten till torsdagen med feber och fruktansvärd halsont. Jag mådde ännu sämre på morgonen när jag skulle upp. Men jag tänkte att det säkert bara var något tillfälligt. Jag gick till jobbet i tron att det snart skulle gå över, men det visa sig snart att jag hade väldigt fel. Så fick ringa till kommunhuset och sjukanmäla. Sen blev det hem och vila. Dock ville inte jag sova (för ibland är jag en riktig motvallskäring). Så det blev soffläge och ett rejält Batman-maraton med sju stycken filmer. Att se alla Batman-filmer (räknat från 1989) på raken när man ligger sjuk i halsfluss är inte att rekommendera. Tror inte att jag kommer göra om det på ett tag. Så kom tillbaks till jobbet på onsdagen igen. Det blev en kort jobbvecka vilket passade för hade inte mycket till energi och jag hade en aning värk i kroppen på grund av ledgångsreumatismen. Är bättre nu förutom inflammation i mitt friska knä som kom ganska oväntat i fredagskväll.

Spendera förresten fredagskvällen med lillasyster och såg film på Netflix. Det blev science fiction thrillern Equilibrium, med Christian Bale och Tage Digga, från 2002. Efter det körde vi lite tecknat innan jag åkte hem. Strax efter jag kom hem börja problemen med knät. Så har varit tvungen att använda knästödet denna helgen. Har dock tagit av det nu för att se hur det går. Kommer att ta med det till jobbet imorgon ifall jag skulle behöva det.
Har spenderat en stor del av dagen med att ta det lugnt och kolla videos på Youtube. Sitter för tillfället och lyssnar på klassisk musik på Spotify. Funderar på om jag ska se någon film innan läggdags. Vi får se hur det blir med den saken.

Cheerio

Kommentera

