Empire of the Sun

Nämnde häromdagen för mor att jag ville se filmen Empire of the Sun (Solens rike). Hon berätta att hon såg den på tv någon gång i mitten av 90-talet och att hon kunde rekommendera den. Så jag chansa och skicka efter filmen. Fick hem den igår så tog med den upp till mor så vi båda kunde se den. Vilken fantastisk film. Fast jag har alltid gillat de flesta filmproduktioner av Stephen Spielberg. Empire of the Sun är nog en av de bästa filmer jag sett. Älskar den!

empire-of-the-sun-550b44f7bfe20

Jamie, pojken som filmen handla om, spelas av en väldigt ung Christian Bale. Han har gjort många bra roller men denna hör nog till en av de bästa. Filmen är baserad på verkliga händelser. Var in en sväng på biblioteket igår också och låna boken Solens rike, som filmen är baserad på. Får hoppas den är lika bra som filmen.

4779291538_746882f358_b

Skrev med lillasyster vi sms igår. Hon hade lite problem så hon valde att fråga mig och vår bror om lite råd. Eftersom jag hade pms igår var jag en lite lättretlig Bitch i humöret. Så jag blev förbannad vid ett eller två tillfällen igår. Jag fatta inte först varför mitt humör var som det var. Jag fatta det först under kvällen när hjärnan äntligen hade varvat ner.

Blev rätt förvånad i natt när jag skulle släppa ut katten. Omgivningen var så ljus. Jag var astrött så tänkte inte mer på det utan gick och la mig igen. Någon timme senare skulle jag släppa in katten. Då tog nyfiken över så jag gick och hämta glasögonen (är ju för fan halvt blind utan dem). Då kunde jag se att det snöa ute. Jag fylldes av blandade känslor inför detta väderomslag. Finns dock inte så mycket jag kan göra då det inte är jag som styr vädret. Det är ingen idé att klaga heller. Det gör inte någon större skillnad. Det enda det gör är att ha en negativ effekt på en själv och omgivningen.

Diska och greja lite efter hemkomst idag. Fått i mig lite att äta och dricka. Ligger i sängen helt slut i ryggen och huvudet. Det är nog huvudet som är värst. Ska köra lite Mahjong och lyssna på musik innan jag somnar.

Cheerio

Kommentera

