Felinformerad

Jag var hemma i måndags på grund av att jag åkt på en lindrigare magsjuka. Ja, det finns en lindrigare version. Jag spydde inget men jag mådde jävligt dåligt och hade förjävla ont. Det kändes som tarmarna skulle explodera. Som tur var vara det bara i tre dagar. Sista dagen var igår och då hade jag inte lika ont. Dock hade jag fortfarande problem med illamående så hoppade lunchen, vilket resulterade i att jag var som en gremlin i humöret när jag sluta för dagen. När jag kom hem blev jag tvungen att ta mig något att äta så att jag inte skulle få ett vredesutbrott på Gumball, som ränner runt i lägenheten som en jävla raket på kvällarna. Gumball är en katt (ifall någon skulle undra över namnet). Han fick namnet efter katten Gumball i den tecknade serien Gumballs fantastiska värld. Som förresten är en av världens bästa tecknade barnserier som någonsin existerat.

I alla fall så sjukanmälde jag mig först till kommunkontoret och sen till Försäkringskassan. Varför Försäkringskassan? Jo, för det är det jag har blivit tillsagd att jag ska (måste) göra för annars kan jag få problem. Detta blev jag tillsagd att göra redan från första dagen jag börja på biblioteket 2014. Nu jobbar jag inte där längre men jag är fortfarande anställd hos Bengtsfors kommun. Idag när jag gick förbi personalavdelning på kommunkontoret passa jag på att ta ett snabbt samtal med en kvinna där som har hand om sådant gällande sjukanmälningar mm. När jag berätta att jag sjukanmälde mig till Försäkringskassan i måndags sa hon att jag inte ska göra det. Jag berätta för henne att det är det jag blivit informerad om att göra sedan 2014. Hon berätta hur det stod till och jag fick veta att blivit felinformerad. Hon verka lite förskräckt över att jag fått den informationen eftersom den inte stämmer. Jag ska tydligen bara sjukanmäla mig till kommunkontoret. Så jag har ringt till Försökringskassan flera gånger och fått nervsammanbrott över Försäkringskassans jävla telefonsystem helt i jävla onödan. Man tackar! Jag blev en aning piss på de personer som är orsaken.

Nog om negativitet. Igår hölls månadens APT-möte nere i kommunarkivet. Så arkivarien och jag stod för fikat under mötet. Jag hade tänkt baka något kvällen innan men det blev inget i och med magsjuka, men det visa sig att arkivarien gjort saffranspannkaka och sylt. Efter klockan 9 stack vi upp till kommunkontoret och fixa kaffe och te för vi har inte tillgång till något kök nere på Nygård.
Det var nog första gången alla på Kanslienheten var med på mötet sen jag börja. Oftast har det varit minst en borta. Mötet gick alla fall bra, som det brukar. Vi hade lika roligt som vanligt också. Fast det är väl så det blir när alla i gruppen fungerar ihop och har lika knäpp humor.
Arkivarien och jag möblera om lite i arkivet efter att hon kommit tillbaka från lunchen. Vi gjorde inga större förändringar förutom att flytta ett runt bord som stod lite i vägen. Bra blev det i alla fall. Det var min idé och jag trodde först att arkivarien skulle tycke den var dålig men hon verka inte ha något emot att flytta bordet. Jag har påpekat några gånger att jag kan känna att jag kanske är lite kaxig och bossig mot henne ibland men hon har bara svarat att det är det hon gillar med mig. Hon tycker om att jag vågar säga ifrån. Men jag känner ändå lite dåligt samvete över hur jag är i attityden ibland. Jag får väl påstå att jag märkt att vi är ganska lika i attityden mot varandra. Men det betyder inte att vi inte kommer överens eller jobbar bra ihop. Vi jobbar jättebra ihop och kommer överens alldeles utmärkt. Efter att ha jobbat i ett halvår tillsammans förstår och känner vi varandra väldigt bra. Det är väl det som kallas personkemi, vilket är viktigt känner jag. Jag har haft väldig tur med de jobb jag haft hittills. Får hoppas jag har samma tur med kommande jobb i framtiden.

 Cheerio

Kommentera

