Känslor

Hejsan svejsan! Jag har oavsiktligt gjort det till en vana att uppdatera bloggen med väldigt långa mellanrum. Inte för att jag tror någon bryr sig något större förutom jag. Jag blir gött irriterad på mig själv. Fattar inte varför jag bryr mig. Livet går vidare som om inget hänt ändå. Jag är irriterad på mig själv helt i onödan. Vad händer? Jag lever livet. Alltså inte ”lever livet” som vissa använder som uttryck för sitt festande  och dylikt. Jag jobbar och sådant. Mitt liv är inte särskilt intressant egentligen och ändå har jag gjort valet att ha en blogg för att skriva om det. Vad meningslös jag känner mig helt plötsligt.

I lördags fick jag tvättat. Äntligen. Folk tvättar fan jämt här så jag lyckas få tvättid var tredje vecka, var annan vecka om jag har tur. Man ska ha rätt till att få tvätta minst två gånger i månaden. Det gäller uppenbarligen inte mig om jag måste vänta i tre jävla veckor för att få tvätta. Hade jag inte bott i en etta hade jag försökt skaffa en egen tvättmaskin. I alla fall så hade jag tur denna gång och fick ny tvättid om två veckor. Förutom att tvätta greja jag lite hemma. Tog mig en rejäl filmkväll. Jag skämtar inte. Jag fick den otroligt smarta idén att se alla The Hobbit-filmerna under en kväll. Det är ganska mäktiga filmer i sin helhet så att se alla på rad är egentligen ingen smart idé. Ingen normalt funtad människa skulle nog ge sig på det företaget i första taget utan att tänka till lite först. Jag tänkte till först men jag var tydligen inte tillräckligt normalt funtad för att lyssna till mitt förnuft. Jag såg klart sista filmen någon gång efter klockan 3 på natten. Jag kan ju medge att jag var rätt mör i skallen. Det hade nästan samma effekt som när jag fick för mig att se sju stycken Batman-filmer på raken när jag låg hemma utslagen i hög feber. Jag brukar påstå att jag inte är särskilt förtjust i utmaningar. Jag känner uppenbarligen inte mig själv riktigt än.

Annars har det väl inte hänt något av intresse. Denna vecka blir en kort arbetsvecka eftersom det är påsk. Jobbar halvdag på torsdag, vilket innebär att jag slutar klockan 12. Känner att jag behöver en lite längre helg. Jobbet har tagit lite på en. I måndags när jag kom upp till kommunkontoret för lunch stod kommunchefen innanför dörren och vänta på mig. Alla anställda samlades för att hålla en tyst minut klockan 12 för offren i terrordådet i Stockholm i fredags. Det är vid sådana tillfällen som man inser hur lång en minut faktiskt är. Terrordådet skedde tydligen någon gång efter klockan 15 i fredags. Både arkivarien och jag var nere i kommunarkivet och gjorde klart arkiveringen av KFD:s arkiv. När vi är nere i arkivet och jobbar brukar vi vara ganska avskärmade från omvärlden så vi fick reda på det ganska sent. Jag var på ficka med F efter jobbet så jag fick inte veta det förrän efter klockan 18 när jag kommit hem. Jag hade lite svårt att ta in det. Jag satte mig i soffan hemma och kolla igenom olika tidningar på nätet. Fick då även veta att det varit ett terrordåd i London bara någon dag innan. Jag ser väldigt sällan nyheter på tv och läser tidningar. Oftast för att jag tycker det är så jävla mycket elände i världen och ibland känner jag att jag är bättre utan. Människor som viger sitt liv åt att döda oskyldiga människor och använder någon icke existerande Gud för att ge sitt agerande en ”logisk” mening. Jag tycker världen kan vara utan dessa människor. Det pratas om att vår jord börjar bli överbefolkad. Jag kan enkelt komma på en hel jävla drös med människor som kan skickas ut i rymden för att lösa problemet. Terrorister, pedofiler, seriemördare, idioter som Trump m.m. Nä, nog om negativa tankar. Får tänka på alla de människor som står enade och slåss mot dessa orättvisor. Våren och solen är här. Ska försöka njuta av det så mycket så möjligt.

Cheerio

Kommentera

