Yogapass

Då var det måndag eftermiddag. Denna vecka börja mycket bättre än förra. Vakna med feber, illamående och svag i kroppen. På tisdag och onsdag mådde jag mycket bättre. Dock på torsdag mådde jag dåligt igen så gick hem innan lunch och var sen hemma även på torsdag. Vert inte riktigt vad det var med mig men var även dålig på lördagen. På söndag mådde jag dock bättre.
Fick grejat lite hemma. Under söndagskvällen körde jag mitt första yogapass på väldigt länge. Har bara gjort någon enstaka yogaövning de senaste månaderna. Fattar inte varför jag tagit en sådan paus från yogan. Yogan är ju den bästa medicinen för både mina depressioner och min ryggskada. Jag avsluta i alla fall yogan med meditation, vilket också var väldigt behövligt. Mådde så mycket bättre efteråt. Resten av kvällen spendera jag framför tv:n med att se film och dricka te.

Idag starta jag morgonen med ett kortare yogapass för att väcka kroppen till liv och stretcha den lite. Jag hade nästan glömt hur bra jag mår på morgonen efter ett litet yogapass. Jag måste verkligen komma igång ordentligt igen. Min frånvaro från yogan och meditationen kan vara orsaken till varför jag mått lite konstigt psykiskt de senaste månaderna.
Har en kort eftermiddagspaus på jobbet nu så passar på att uppdatera bloggen lite fort. Blir till att ta en varm dusch när jag kommer hem. Sen efter det tv och eventuellt ett längre yogapass. Vi får se hur det blir. Är ganska trött i skallen efter dagens arbete. Veckan börja lite aningen tufft. Fast förfrågningar från släktforskare brukar inte ge lätt arbete precis. Det är mycket att gå igenom så kommer inte hinna det idag. Men jag har ju hela veckan på mig. Borde hitta något under den tiden.

Cheerio

Kommentera

