”Ripper Street”

Redan tisdag. Känns som det var igår det var lördag. Och tisdagen har gått ovanligt fort och är snart förbi. Denna veckan verkar bli kortvarig. Imorgon ska vi på utbildning på Stenebyskolan på förmiddagen. Ska bli intressant och se vad man får med sig från det. Annars flyter arbetet på jobbet på som vanligt.
Har dock haft lite problem med inflammation i lederna på vänster sida sen i lördagskväll. Lite pissigt men inte mycket jag kan göra åt det. Har fått gå omkring med stöd för både vänster knä och vänster handled i två dagar för att kunna jobba utan problem. Hoppas det blir bättre snart.
Hitta en ny (relativt ny) brittisk kriminalserie för några dagar sen som heter ”Ripper Street”. Med Matthew MacFadyen i huvudrollen som inspector Reid. Riktigt jäkla bra serie. Påbörja den i söndags och fastna helt enkelt för den. Det blev några avsnitt igår kväll också efter jobbet, vilket sluta med att jag kom i säng senare än tänkt. Jag kommer ta några avsnitt ikväll också men försöka tänka lite bättre på tiden. Speciellt då jag måste upp tidigare till morgon på grund av utbildningen.
Jupp, annars är livet rätt okej. Jag lever ju. Hade planerat att se ”Pirates of the Caribbean – Dead men tell no tales” på Odéon i fredags. Men jag var så jäkla trött efter jobbet att jag helt enkelt inte orka gå. Den visas även imorgon kväll men tror tyvärr inte att det blir något med den saken. Men den kommer väl ut på dvd förr eller senare. Inte nog med det. Det är en vecka kvar tills nya ”Skönheten och odjuret” kommer ut på dvd. Jag kommer garanterat att köpa den. Såg den på bio och jag blev inte besviken, men så är jag svag för musikaler.
Min lillasyster och jag ska försöka få till en filmkväll någon dag också. Det var längesen nu. Får se hur och när det blir. Snart hoppas jag.

Cheerio

Kommentera

