Jobb och 80-tals musik

Tredje dagen tillbaka på jobbet efter 14 dagars semester (helgdagar borträknade). Jag mådde väldigt dåligt i slutet av juni så gick på semester 3-20 juli. Det behövdes verkligen för jag mår mycket bättre i kroppen nu när den fått vila.
Torsdagen den 13 juli var jag ner till Uddevalla och spendera fyra fantastiska timmar med underbara Denise. Alla behöver en vän som henne. Har inte sett henne på minst ett år, men när vi väl ses är det som det var igår. Har även umgåtts et par gånger med Denise under semestern. Hon är också en underbar vän. Någon som förstår och accepterar en för den man är.
Jag var hemma hos Desiree igår efterjobbet i ett par timmar och prata. Väl hemma blev det att diska och fixa lunch inför morgondagen. Falafel och kikärtspasta. Gott och tillräckligt mättande för att jag ska klara mestadels av dagen utan att bli riktigt hungrig som resulterar i attityd som en Gremlin.

Har spenderat jobbdagen med att skanna protokoll och gå igenom gamla akter med 80-tals musik spelandes i bakgrunden. Jobba över med en halvtimme. Får se om jag tar vara på den halvtimmen till fredag.
Igår fick Grace kattungar under eftermiddagen. En kull på sex stycken varav en var dödfödd. I morse strax efter klockan 5 dog en i min famn. Jag blev tårögd och strax efter att den tagit sitt sista andetag bröt jag ihop. Jag gick och la mig men kunde inte somna om utan bara låg där. Detta har gjort att jag varit en aning deprimerad och känslig hela dagen. Tårögd vid flera tillfällen. Ibland avskyr jag hur känslig jag kan vara när det gäller liv.
Biträdande kommunchefen fick mig på bättre humör när jag kom upp till kommunkontoret för lunch. Hon var precis klar med sin men stanna kvar i några minuter och prata med mig. Hittills har jag haft väldig tur med både jobb och kollegor, vilket jag är otroligt tacksam för.

När jag kom hem hitta jag ytterligare två kattungar döda. Detta sänkte mig i humöret igen. Min lillasyster ringde så att jag fick prata om det och sen börja hon och skämta för att få mig på bättre humör. Hon lyckades som alltid. Vet inte vad jag skulle ta mig till utan henne. Efter två timmar i telefon med henne blir det nu djurprogram på tv tills det att jag ska lägga mig.

Cheerio

Kommentera

