Lost och Polly

Helgen har varit så där. Har spenderat den mestadels hemma. Förutom lördag kväll. Min bror ringde. Han och familjen var på väg hem från kusten och tänkte stanna till i Bengtsfors för pizza. Han undra om jag och morkar ville ses. Så det blev pizza och umgänge med bror och co. Jag brukar köpa Hawaiisallad när jag äter på Adria men denna gång testa jag deras glutenfria pizza. Det fick bli havets utan tonfisk då jag inte är särskilt förtjust i det. Pizzan var riktigt god men tycker fortfarande att Sicilias glutenfria är bättre.

Söndagen var allmänt skit om man ska vara ärlig. Vakna med inflammation i nästan hela kroppen och migrän. Jag avskyr verkligen ledgångsreumatism. Så jag var inte den mest aktiva personen igår. Inflammationen hade lagt sig en aning mot kvällen så att jag kunde gå ner till Ica och handla. Sen blev det dusch och några avsnitt av Lost.

Denna dagen börja något bättre eftersom jag inte hade problem med reumatismen. Dock gjorde sig min ryggskada sig påmind. Försökte lindra smärtorna med smärtstillande för att kunna jobba. Det hjälpte inte ett skit. Försökte även röra mig och när jag var i stillastående läge skifta jag mellan att stå och sitta. Ingenting hjälpte. Vid lunch stod jag inte ur längre och sa till arkivarier att jag valde att vila resten av dagen. Väl hemma bytte jag till bekvämare kläder och la mig direkt. Strax efter att jag lagt mig lindradesjälv smärtorna. Det är som tur är inte alltid så. Många gånger hjälper det med tabletter och lite yoga för att lindra. Sen har vi dessa dagar då bara liggläge hjälper. Har varit uppe i ett par timmar nu. Har grejat så pass som jag klarat av. Fått i mig lite mat i form av glutenfri och vegetarisk lasagne. Första gången som jag äter lasagne sen jag sluta med rött kött och fågel. Den var riktig god.

Sitter nu framför tv:n och kollar Lost och äter Polly. Det får bli avslutning av dagen.

Cheerio

Kommentera

